Healthy

Healthy light, happy people

Niet alleen onze klanten, of ons eigen team, maar de hele wereld – wij denken graag groots - vitaler, energieker én dus gelukkiger maken, daar is het ons om te doen.

Ontmoet het team
Verantwoord

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Al 20 jaar worden onze producten geassembleerd in een sociale werkplaats in Nederland. Dit gebeurt sinds enkele jaren bij Confed in Dordrecht waar een team van 40 collega’s bijdraagt aan het tot stand komen van de Sunshower producten. Dit zijn mensen met minder kansen op de reguliere arbeidsmarkt, die wij zien als zeer waardevolle, betrokken collega’s. Ook op momenten wanneer de bezetting onder druk staat, staan ze altijd vol enthousiasme klaar en helpen ons bedrijf te groeien. En daar zijn wij trots op!

Begin

Het begin…

Oscar Meijer en Merijn Wegdam zijn studievrienden. Oscar studeert Civiele Techniek, Merijn Industrieel Ontwerpen. In 2001 vertelt Merijn over zijn ideeënboekje en Oscar wil weten wat zijn beste idee is. Merijn herinnert zich die keer dat hij in slaap was gevallen met een gezichtsbruiner boven zijn bed. Nu vraag je je af waarom hij niet gewoon vóór die bruiner was gaan zitten, maar daar kan Merijn kort over zijn: zonde van de tijd. Klinkt aannemelijk, maar ja, nu werd hij wel wakker met een rood hoofd. Onder de douche, zijn huid moest hoognodig worden afgekoeld, ontstond het idee van Sunshower: zonnen combineren met douchen. Twee vliegen in één klap. Ontspannen én er goed uitzien tegelijkertijd.

Oscar was gecharmeerd van het idee. De mannen doen mee aan een businessplanwedstrijd en winnen de eerste prijs: een kantoorruimte op de TU in Delft en € 1.500. Van dit geld geven ze hun eerste, en zeker niet hun laatste, bedrijfsfeestje en kopen ze een zonnebank die ze gebruiken voor hun prototype.

Twee jaar later, in 2003, wederom een mijlpaal: de oprichting van Sunshower BV én de toekenning van het KEMA-KEUR. Sunshower is officieel goedgekeurd. De primeur gaat naar CenterParcs. De studievrienden plaatsen eigenhandig ’s nachts, zo hadden de gasten overdag geen last van hen, de eerste Sunshowers in een tropisch zwemparadijs.

Gezond & gelukkig

Mensen die lekker in hun vel zitten omdat ze goed voor hun lichaam en daardoor ook voor hun geest zorgen, daar is het ons om te doen.

Toen

En toen…

In 2006 verkopen steeds meer badkamerzaken Sunshower. Ondertussen ontwikkelen de studievrienden een opbouwmodel voor mensen die een Sunshower in hun bestaande badkamer willen plaatsen. Met deze plannen wint het duo bij Business-Boost wederom de eerste prijs, een bedrag van € 50.000. Natuurlijk wordt er ook nu een feestje gegeven, de rest van het geld gaat naar de ontwikkeling en productie van dit hoekmodel.

En dan is het 2007. De zonnebanksector verkeert in zwaar weer nadat is gebleken dat te veel zonlicht slecht is voor de gezondheid. Dit nieuws pakken de mannen aan om met dermatologen het effect van een dagelijkse lage dosis zonlicht te onderzoeken. Hun studievrienden fungeren als proefpersoon. En ja hoor, het onderzoek toont aan dat bij regelmatig Sunshower gebruik, het vitamine D gehalte in de winter bijna verdubbelt, zonder dat er huidschade optreedt. Hiermee wordt de basis gelegd voor een gezond alternatief.

De jaren die volgden, vonden ze een investeerder, Michael Tulp - hij mag zich sinds 2016 ook algemeen directeur noemen -, voegden ze infrarood toe aan hun producten én werd duidelijk dat een lage dosis UV-B licht niet alleen het vitamine D gehalte ten goede komt, maar ook geschikt is voor de behandeling van chronische huidaandoeningen. Dit wordt in 2010 officieel gemaakt door medisch zusterbedrijf, Dermasun Medical, op te richten.

Nu

En nu…

Een droom is uitgekomen. Het gaat goed met Sunshower. En dat is niet voor niets. Douchen is een well-being beleving geworden. Daarbij komt dat steeds meer mensen het belang inzien van de positieve effecten van veilig zonlicht.

Dat het Sunshower voor de wind gaat, wil niet zeggen dat Merijn, Oscar en Michael achteroverleunen. Er zijn zat nieuwe dromen te verwezenlijken. Zo willen ze niet alleen in Nederland en in de Benelux de grootste zijn, maar is het plan ook Duitsland, Scandinavië en de rest van de wereld, te veroveren. Daarnaast zijn de mannen van mening dat een mens nooit te oud is om te leren en dus blijven ze hun producten door ontwikkelen.

‘Happy people’, daar is het Sunshower ook om te doen. Een glimlach op het gezicht van leveranciers en klanten, maar ook op die van het team, bestaande uit 45 bevlogen medewerkers. En ja, daarin lijken ze ook geslaagd. Zo is het rond lunchtijd een gezellige boel in de kantoorkeuken. De ene dag staat er iemand te koken, dan weer worden er worstenbroodjes geserveerd of tosti’s en eieren gebakken. En natúúrlijk, die bedrijfsfeestjes, al dan niet varend op hun sloep door de Amsterdamse grachten, blijven vaste prik.

Innovatief & inspirerend

Onszelf blijven ontwikkelen, out of the box denken en een eigen koers varen, ook als dat betekent dat we tegen de stroom in moeten roeien, daar is het ons om te doen.

Klanten beoordelen ons met een 8,8 gebaseerd op 783 beoordelingen op klantenvertellen.nl

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van anonieme cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. U kunt deze cookies niet uitschakelen. Bij het tonen en afspelen van YouTube-video's worden cookies van derde partijen gebruikt. U kunt deze cookies van derden uitschakelen. Klik op "Akkoord" als u akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Wijzigen" voor meer informatie en om te bepalen welke cookies door deze website worden geplaatst.

Deze website maakt gebruik van anonieme cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. U kunt deze cookies niet uitschakelen. Bij het tonen en afspelen van YouTube-video's worden cookies van derde partijen gebruikt. U kunt deze cookies van derden uitschakelen. Klik op "Akkoord" als u akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Wijzigen" voor meer informatie en om te bepalen welke cookies door deze website worden geplaatst.